SAMMABROTTSPARTIET



måndag 16 juli 2007

Koppla hunden annars sparkar jag ihjäl den



Idag hotade en sån där svensk medborgare, som man brukar säga när en svensk medborgare gripits i Somalia eller Marocko, att sparka ihjäl min hund om jag inte höll den kopplad. Den svenske medborgaren hade ett par minuter tidigare blivit angripen av min lilla hundvalp som hade hoppat och skuttat kring den svenske medborgaren. Idag förstod jag hur lätt det är att starta ett sånt där dårkrig som i slutändan leder till samma hemska barbari som det vi kan se på TV varje dag. Det behövs inte mycket mer än en pytteliten liten hundvalp som hoppar och skuttat kring en svensk medborgare någonstans i världen. Idag förstod jag hur lite det behövs för att starta krig. Är världen frisk eller bara ett dårhus?

Nyligen: , , , , ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Max.. Jaså stora fia har varit olydig.SSSS..Ja du Max man kommer på saker om människan hela livet. Ibland blir man så paff för hur människor kan göra eller säga saker. Det var nog ingen djurvän den du stötte på. Hoppas du har en härlig sommar med din hund i alla fall. Önskar dig en fin vecka och en skön fortsatt sommar. Kram /
Ann-charlott

Anonym sa...

Du har träffat en äkta idiot. Sådana finns det gott om och det bästa att göra är att skaka dem av sig som vore man impregnerad i olja.
Men om någon sagt så till min hund hade det blivit socker i tanken eller rutten fisk i brevlådan och hade de sagt det på riktigt allvar hade jag nog tvingats rasta bollträet.

Hobstig sa...

Så länge hotet bara är ett hot, får ärendet vila.
Skulle, mot förmodan, handlingen utföras eller försöka utföras gäller vedergällningsrätten enligt Gamla Testamentet att samma skada som han har vållat en annan skall tillfogas honom själv. Liv för liv, öga för öga, tand för tand, hand för hand och fot för fot.

Hänvisningar:
2 Mos 21:24, 3 Mos 24:20 och 5 Mos 19:21

Anonym sa...

En hoppande liten hundvalp kan nog för vissa vara en anledning att starta ett krig. Vi är bara glada att vi aldrig blev indragna i något när Nelson var liten - eftersom det fanns så många anledningar... / blåsiga sommarhälsningar från en annan rävsprängare med matte

Anonym sa...

Skönt att höra, jag har aldrig förstått mig på tjafset om att vända andra kinden till.

Anonym sa...

Tjena. Det var mig och min ISO du träffade i Gränna. Kul sida måste jag säga. Ännu bättre inlägg. Läste ngt om att rasta bollträet. Håller fullkomligt med. Hur som helst ska jag hålla denna sida på mina favoriter och följa uppväxten av fialotta. Hoppas på många galna stunder. ha det så bra. /Fredrik (Vetlanda)

Anonym sa...

Oj oj oj. Jag har samma problem med min lilla papillon. Men det är ju bra att vi vet, så vi kan ha överseende med dårskapen i världen! =)

Anonym sa...

den där typen möter jag varje dag fast istället helsvenskar ja t.o.m hundägere pga att min hund är en "pitbull" som äter alla som lever -det har de minsann sett på tv eller läst i tidningen...i själva verket är hon en staff/amstaff mix...