SAMMABROTTSPARTIET



lördag 21 juli 2007

Tryggare kan ingen vara än Fia med Casper




Min förra hund Maia hade en vän som var henne kärare än någon annan hund. Idag har Fialotta fått terapi av denne väldige Casper som älskade Maia över allt på jorden. Nu har Casper lilla Fia som sin ”istället för”. Så mycket kärlek från Casper är det väl inte frågan om, det verkar mer som han tar henne under sitt beskydd eftersom hon luktar lite av Maias doft. Men Fialotta älskar den väldige lufsen som lufsar där bredvid henne som ett helst solsystem skulle göra om ett solsystem kunde vara hund.

Nyligen: , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Casper sa...

"Jag är & förbliver en luttrad luns som tar hand om en liten vän i nöd" säjer matte. Fast jag tycker ju då att du, lilla Fialottisen, klarar dej alldeles utomordentligt bra:O)Värre är det nog med hussen din. Du måste tänka lite på hans blodtryck så han inte går i taket fler gånger...hehe:O)Jag för min del har aldrig mördat en enda padda eller groda i min dag. Jag håller mej till mina humlor jag:O)

Anonym sa...

Tryggare kan ingen vara,
uti Caspers barnaskara :-)

Vad bra att det finns akut hundterapi att tillgå, det är inte alla som har möjlighet till sådan service.
Det är viktigt att vapsen får en positiv bild av andra hundar, annars blir det synd om de andra hundarna när foxan blir vuxen och inser att de andra hundarna faktiskt inte har en chans; att det inte går att mäta ren muskelstyrka mot en terriers överlägset mentala hårdhet och att en 200-pulshusse i kombination med strävhårig bitch är en rent av dödlig kombination, a lethal instrument so to speak :-)

Anonym sa...

Hejsan Max.. Två favorit hundar på bilden, kul att se att dom går så bra ihop. Allt gott att dom är så trygga och är härliga vänner också. Önskar dig och vovven en fin helg. Bamse kram..
p.s tar med mig en liten fild på fia som jag kan lägga i min hundblog. Hoppas det inte gör något. Kram / Ann-charlott